هفتمین و آخرین عنصر در معجون بازاریابی در تعریف دیجیتال مارکتینگ فیلیپ کاتلر، physical evidence یا داراییهای فیزیکی نام دارد. داراییهای فیزیکی هر آن چیزی است که توسط مشتریان یک کسب و کار مشاهده میشود و بر روی آنها تاثیرگذار است.
داراییهای فیزیکی یک کسب و کار شامل مواردی از جمله دفتر کار تا نحوه پوشش کارکنان آن میشود. این امر در محصولات به صورت کالا از تاثیرگذاری کم تری برخوردار است چرا که تمرکز مشتریان بر میزان کیفیت کالاست. اما در محصولات به صورت خدمات که کالایی به صورت فیزیکی و قابل مشاهده وجود ندارد، موارد قابل مشاهده فوق نقش جایگزین و پررنگی پیدا میکند.
جهت آشنایی با سایر عناصر معجون بازاریابی و دیگر مراحل دیجیتال مارکتینگ به مقاله “ دیجیتال مارکتینگ چیست؟” مراجعه نمایید.
منبع: https://bit.ly/3a9WyeB